Wednesday, August 20, 2008

Sri Lanka - Flash Back

Hari ini sehari suntuk menghabiskan masa mengadap monitor membuat editing untuk satu projek di Kuala Lipis, Pahang. Esok terpaksa bertolak awal subuh ke Kuala Lipis memandangkan appointment telah diubah ke sebelah pagi, yang sepatutnya petang. Bahan untuk visual masih banyak yang belum ada..! Animation masih belum siap sepenuhnya...(belum buat lagi pun..). Mungkin terpaksa 'modify' mana-mana yang sudah dalam dalam komputer untuk 'job' sebelum ini.

Baru terima panggilan dari kedai kamera memberitahu kamera video yang dipesan tempohari dalam perjalanan. Esok sampai... tapi saya di Kuala Lipis. Miss satu hari... terpaksa ambil lusa. Ingat nak bawa ke Lipis, boleh la test shoot di sana. Tak mengapa, apa nak dikejarkan sangat. Kamera video lama masih baik lagi... dah banyak sangat berjasa. Sejak 2001 kalau tak silap. Dah dua kali hantar servis. Pernah semut pun boleh masuk bersarang dalam kamera video tu... Dah sampai Sri Lanka... masuk dalam balai polis Sri Lanka lagi... pasal shoot video di tempat larangan...!! Mana saya tau, 'signboard NO VIDEO' tu mengadap sebelah sana.. kita di sebelah sini... Patut la tiba-tiba je ramai orang kampung berkerumun memandang kami...

Kena soal panjang lebar dengan Inspector Shahaaab... Dia suruh delete habis semua content dalam video. Habis... rugi tambang kapal terbang dan penat lelah kami . Nasib baik ada sorang pegawai menyelamatkan keadaan. Kami dipanggil ke biliknya.."You can keep your video but never shoot again... Go back to your hotel now..!!" Kami pun terus cabut tanpa menoleh ke belakang..

Secebis kisah lalu... tiba-tiba teringat bila pegang kamera video lama tu...

No comments:

Post a Comment